tirsdag 8. juli 2014

Vannmelon- og fetaostsalat

Denne salaten har vært en del av sommerrepertoaret mitt i årevis. Jeg bruker den både som forrett og som tilbehør, for eksempel sammen med lammekoteletter og hummus. Vannmelon og fetaost høres muligens ut som en underlig kombinasjon i utgangspunktet, men blandingen av søt, saftig vannmelon og skarp og salt feta funker som bare det - jeg lover!


 
Jeg følger ingen streng oppskrift her, men til to personer blir det omtrent sånn:
Vannmelonbåt
Halv pakke fetaost
Håndfull pinjekjerner og/eller grovhakkede pistasjenøtter, jeg foretrekker en blanding
Sitron

Rist nøttene lett i tørr stekepanne. Skjær melonen i munnfullstore biter og ha i porsjonsskåler. Smuldre osten over, dryss på nøtter og avslutt med en skvis sitron.
 

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar